• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adıyaman Valiliği
T.C. Adıyaman Valiliği
T.C. Adıyaman Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Formlar
  • ADIYAMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İnsan Hakları İl Etik Komisyonu Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Etkinlikler Duyurular Basın Acıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
26
Haziran2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Abdulhamit KARACA
        • İhsan MASKAR
        • Mehmet Yasin ERKAN
      • Kaymakamlar
        • Nazlı DEMİR
        • Abdullah ARSLANTÜRK
        • Emin KAYMAK
        • İhsan AYRANCI
        • Selami KORKUTATA
        • Aziz Oğuz ALEMDAROĞLU
        • Uğur ÜNSAL
        • Erkut PAMUK
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Valiliğimizin Kısa Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Formlar
  • ADIYAMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Adıyaman Defterdarlığı
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Adıyaman Tapu Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İnsan Hakları
    • İl Etik Komisyonu
    • Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Basın Acıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İl Jandarma Komutanlığı
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
    • İl Müftülüğü
    • Meteoroloji Müdürlüğü
    • Kültür ve Turizm Müdürlüğü
    • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
    • Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
    • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Adıyaman Defterdarlığı
    • İl Sağlık Müdürlüğü
    • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
    • Adıyaman Tapu Müdürlüğü
    • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
    • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları
  • İnsan Hakları
  • İl Etik Komisyonu
  • Kolluk Gözetim

Adıyaman Defterdarlığı

Defterdarlık Görevleri
 
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında 1 Sıra Nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi uyarınca Bakanlık Taşra Teşkilatı Defterdarlıklardan oluşur.
Defterdar
 1- Defterdar, bulunduğu ilde Bakanlığın en büyük memuru ve il ve bağlı ilçeler teşkilatının amiri olup, işlemlerin mevzuat hükümlerine göre yürütülmesi, denetlenmesi, merkez ve taşradan sorulan soruların cevaplandırılması, kanuna aykırı hareketi görülenler hakkında takibatta bulunulması, atamaları ile görevli ve sorumludur.
2- Gerek görülen yerlerde defterdara yeterli sayıda yardımcı verilir. 
3- İl ve ilçe birimlerini incelemek ve denetlemek üzere defterdar emrine defterdarlık uzmanları verilebilir. 
Defterdarlık Birimleri 
 1- Defterdarlık birimleri, defterdarın yönetimi altında, muhasebat ve muhakemat birimleri ile personel müdürlüğünden oluşur. 
 2- Büyükşehir belediye sınırları içinde ayrıca ilçe teşkilatı bulunan il merkezlerindeki ilçe malmüdürlükleri dışındaki birimler doğrudan doğruya defterdarlığa bağlıdır. 
Muhasebat Birimleri 
 1- Muhasebat birimleri, muhasebe müdürlükleri, saymanlık müdürlükleri ve malmüdürlüklerinden oluşur. 
Saymanlık Müdürlükleri 
 1- Saymanlık müdürlükleri, bulundukları yerde bölge müdürlüğü ve başmüdürlük şeklinde örgütlenmiş olan daireler ile askeri birimlerin ve diğer dairelerin saymanlık hizmetlerini ve Bakanlıkça verilen diğer görevleri yerine getirirler. Kadroları Hazine ve Maliye Bakanlığına ait olan döner sermaye saymanlıkları da bulundukları illerdeki defterdarlıklara bağlıdırlar.
 2- Saymanlık müdürlüğünde, bir müdürün yönetimi altında yeterli sayıda müdür yardımcısı, defterdarlık uzmanı ile şef ve diğer personel çalıştırılır.
Muhasebe Müdürlükleri
 1- Muhasebe müdürlükleri, ildeki veya Bakanlığın görevlendirilmesi halinde il dışındaki genel bütçeli dairelerin saymanlık hizmetlerini yürütürler. Ayrıca, görev alanları içindeki her tür saymanlığın Bakanlığa göndereceği dönem sonu ve diğer hesap bilgilerini toplar, kontrol ederek belirlenen usul ve esaslara göre merkeze gönderirler; saymanlıklar arasında koordinasyonu ve uygulama birliğini sağlamak üzere defterdar adına belirlenecek görüş ve önerileri hazırlarlar.
 2- Muhasebe müdürlüğünde bir müdürün yönetimi altında yeterli sayıda müdür yardımcısı, defterdarlık uzmanı ile şef ve diğer personel çalıştırılır. 
Muhakemat Birimleri 
 1- Muhakemat birimleri, muhakemat müdürlükleri ve müdürlük olmayan yerlerde Hazine avukatlığı servisinden oluşur. 
 2- Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğünün görevlerinin il ve ilçeye ilişkin olanlarını muhakemat müdürlükleri ve Hazine avukatlıkları yürütür. 
Personel Müdürlükleri 
 1- Personel müdürlüklerinin görev ve yetkileri şunlardır: 
a) İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak,
 b) İl kadrolarının; dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak,
 c) Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak, 
 ç) Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek, 
 d) Bakanlıkça verilecek benzeri görevleri yapmak. 
Döner sermaye 
 1- Döner sermayenin gelirleri, Bakanlığın bütçesine bu amaçla konulan ödenekler, basım, yayım, bilgisayar işletmesinden ve diğer faaliyetlerden elde edilen gelirlerden meydana gelir. Döner Sermaye İşletmesi faaliyetinin gerektirdiği giderler, döner sermaye işletmesinin gelirinden karşılanır. Dönem sonu gelir fazlası bütçeye irat kaydedilir. Döner sermaye işletmesinin faaliyet alanları, gelir kaynakları, mali işlemleri, harcama usul ve esasları ile yönetimine ilişkin diğer hususlar yönetmelikle düzenlenir.

 
 
 
Defterdar V.
Hasan Hüseyin Avniacar
 
 
Adıyaman Defterdarlığı Hizmet Standartları İçin Tıklayınız
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

Alitaşı Mahallesi Atatürk Bulvarı No.144
+90 (0416) 219 21 11